No Widgets found in the Sidebar

Paliwo pomiędzy bakiem a silnikiem, transportowane jest za pomocą przewodów metalowych, niekiedy są to bardzo wytrzymałe przewody z tworzywa, w zależności od modelu pompy mogą posiadać różną wydajność.

Należy także pamiętać, aby nie dopuścić do całkowitego wypalenia paliwa, ponieważ wówczas pompa nie będzie działała prawidłowo, może nie zastać odpowiedniej ilości paliwa. Pompy za pomocą wtryskiwaczy dostarczają paliwo do komory, dostępne są w pompy rzędowe oraz rotacyjne, które posiadają sekcje tłoczące, pompy często składają się z wielu elementów, które pozwalają na pracę w niesprzyjających warunkach.

Jak działa pompa paliwa w aucie?

Awaria pompy paliwa

Niekiedy pompy wtrysku mogą ulec awarii, może to być spowodowane przetarciem elementów, wówczas mogą powstać opiłki, w wyniku czego może dojść do zatarcia elementów. W tym przypadku pompa będzie pracowała nieprawidłowo, może dojść do podawania zbyt dużej lub zbyt małej ilości paliwa do mieszanki. Powoduje to nierówną pracę silnika, lub też nie będziemy w stanie uruchomić auta ze względu na brak paliwa w mieszance. W przypadku awarii należy oddać auto do serwisu, niekiedy może być to problem ze szczelnością pompy, czy też problem spowodowanym brakiem oleju w pompie.

W przypadku pompy może dojść do różnego typu usterek, spowodowanych przykładowo zanieczyszczonym olejem napędowym, awarią zaworów, wiele elementów może zostać zużytych mechanicznie, mogą powstać różnego rodzaju opiłki, co negatywie wpłynie na działanie pompy. Dodatkowo należy zwrócić także uwagę na wymianę filtru paliwa, w przypadku jeżeli filtr będzie działał nieprawidłowo, wówczas zanieczyszczenia przedostają się do pompy paliwa, co również może spowodować nieprawidłowości.

W wielu przypadkach okazuje się, iż naprawa pompy w pobliskim serwisie może być nieopłacalna, może być problem z dostępnością części. Dlatego warto zakupić pompę nową lub też zregenerowaną, wiele pomp dostępnych jest na stronie. Pompa zregenerowana często będzie dużo lepszym pomysłem niż zakup pompy nieoryginalnej, która może posiadać niższej jakości podzespoły, które szybciej będą używały. Kupując pompę, która wcześniej pracowała w innym aucie, mamy pewność, że będzie pasowała.