No Widgets found in the Sidebar

Silnik w samochodzie potrzebuje do pracy odpowiedniej mieszanki powietrza oraz paliwa, jednym z elementów, który dostarcza paliwo do silnika, jest pompa wtryskowa.

Pompy wtrysku stosowane są w samochodach już od 1936 roku, pompa rzędowa wytwarzała odpowiednie ciśnienie paliwa, służyła także do dokładnego odmierzania ilości paliwa dostarczanego do silnika. Pompy mogą składać się z wielu sekcji, ilość sekcji odpowiada ilości cylindrów.

Jak działa pompa wtryskowa?

Objawy awarii pompy wtrysku

Pompy wtryskowe składają się z wielu elementów, są to zawory tłoczące, kołnierz, śruby, ochraniacz, czy też elementy regulujące. Dodatkowo znajdziemy tutaj cylindry, tłoczki, wiele elementów ruchomych. Należy pamiętać, iż pompa jest urządzeniem, które może ulec awarii, znajduje się tu wiele elementów ruchomych, pompa może zostać uszkodzona, elementy mogą się zużyć lub też może powstać nieszczelność. W przypadku awarii pompy wtryskowej może dojść do sytuacji, kiedy do silnika nie będzie doprowadzona odpowiednia ilość paliwa, lub też pompa będzie dostarczała zbyt dużą ilość paliwa do mieszanki.

W zależności od rodzaju konstrukcji pompy mogą pracować określoną ilość kilometrów, powinny być w podanym okresie sprawdzone lub też wymienione. Warto także sprawdzić ewentualnie wycieki, stan smarowania. Niekiedy w przypadku awarii możemy mieć problem z uruchomieniem silnika, ponieważ pompa przestanie podawać paliwo do mieszanki, w tym przypadku częstym przykładem może być zatarcie spowodowane brakiem oleju, opiłkami, które mogą występować w środku pompy. Częstym uszkodzeniem może być także problem z wałkiem, różnymi sekcjami pompy, które podczas pracy mogą zostać uszkodzone. Niekiedy objawem może być dym z rury wydechowej, głośniejsza praca silnika czy też zbyt wysokie obroty.

W przypadku awarii powinniśmy wymienić pompę paliwa, jeżeli jest to starszy model pojazdu, wówczas pompy mogą być już niedostępne, wówczas warto poszukać zamienników. Na rynku mogą być dostępne również pompy nie oryginalne, dostarczone przez innych producentów niż montowane seryjnie w autach. Lepszym pomysłem jest zakup oryginalnej pompy wyjętej z auta, która została zregenerowana, pompy tego typu dostępne są na stronie. Podczas odmawiania, regeneracji pompy wykorzystywane są oryginalne podzespoły, przykładowo łożyska, zatem mamy pewność, iż pompa na pewno będzie pasowała do naszego auta.